Negocjacje w biznesie
Założenia szkolenia:
•    Poznanie różnych stylów negocjacyjnych – dialog kontra walka
•    Umiejętne rozróżnianie faktów od utartych przekonań - istota negocjacji kontra przekonania o negocjacjach
•    Poznanie zależności między kontekstem, narzędziami, predyspozycjami, przedmiotem negocjacji, a tendencjami w doborze stylu negocjacji
•    Dopełnienie i utrwalenie posiadanych umiejętności komunikacyjnych w sytuacjach spornych i konfliktowych
•    Zdefiniowanie pól kontroli, wpływu i poza wpływem
•    Wypracowanie umiejętności przygotowania do negocjacji – narzędzia, argumenty, stanowiska i interesy, bank pytań, bank odpowiedzi, scenariusz ustępstw
•    Umiejętność asertywnego zdobywania sprzymierzeńców, czyli „wczoraj wróg, dziś przyjaciel” – rozpoznanie i reagowanie na manipulację ze strony rozmówcy
•    Zwiększenie kontroli nad osiągnięciem porozumienia poprzez stosowanie spójnych strategii rozmów
•    Zmniejszenie wpływu emocji na przebieg rozmów
•    Większa pewność osiągnięcia trwałego porozumienia na płaszczyźnie merytorycznej i relacyjnej
•    Budowanie długofalowych relacji opartych o zaufanie i szacunek
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    Umiejętne zastosowanie umiejętności negocjacyjnych w celu osiągania pożądanych wyników 
•    Skuteczne wykorzystywanie strategii negocjacyjnych 
•    Umiejętne Balansowanie między stylami negocjacyjnymi w zależności od pozycji partnerów
•    Świadome zarządzanie interesami partnerów w celu zbliżenia prezentowanych stanowisk i wypracowaniu kompromisu jako wynik negocjacji 
•    Skuteczne wykorzystywanie technik manipulacyjnych do osiągania oczekiwanych rezultatów
•    Skuteczne eliminowanie wpływu własnych emocji i wykorzystywanie swoją świadomość negocjacyjną do znalezienia docelowego porozumienia
•    Wykorzystywanie konfliktów do budowania alternatywnych rozwiązań korzystnych z punktu widzenia realizacji celów projektu
•    Definiowanie ograniczenia i świadome zarządzanie relacjami między partnerami forum dialogu społecznego
•    Opracowanie najlepszych alternatyw dla negocjowanego porozumienia
•    Optymalne wykorzystywanie narzędzi komunikacyjnych podczas procesu negocjacyjnego
Dla kogo?:
Szkolenie jest adresowane do osób, które w ramach swoich obowiązków zawodowych prowadzą negocjacje z klientami lub partnerami biznesowymi, chcących poszerzyć swoją wiedzę na temat skutecznych technik i narzędzi negocjacyjnych oraz umiejętności negocjacyjnych.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
I. Proces skutecznych negocjacji
- Definiowanie własnego stanowiska i obszaru negocjacyjnego
- Przygotowanie rzeczowego uzasadnienia (argumentacja) dla przyjętego stanowiska
- Ustalenie BATYNY
- Zebranie i dogłębna analiza informacji o partnerach
- Zebranie i analiza przedmiotu negocjacji
- Ustalenie własnych możliwości decyzyjnych
- Ustalenie kompetencji decyzyjnych partnera
- Ustalenie strategii działania
- Aktywne wykorzystanie szeregu technik do osiągnięcia pożądanego rezultatu
II. Fazy Przygotowania do negocjacji
- Przygotowanie merytoryczne
- Analiza przedmiotu negocjacji
- Przygotowanie organizacyjne 
- Otwarcie negocjacji
- Debata
- Negocjacje właściwe 
- Zamykanie negocjacji 
III. Trudne sytuacje podczas negocjacji 
- Impas
- Taktyki negocjacyjne 
- Taktyki manipulacyjne
- Techniki sytuacyjne
IV. Style i strategie negocjacyjne
- Rywalizacja
- Dostosowanie się
- Unikanie
- Kompromis 
- Współpraca 
V. Budowanie relacji z interesariuszami
- Izolacja
- Rytuały
- Aktywność
- Bliskość
VI. Atmosfera w budowanie relacji 
- Konflikty w negocjacjach
- Metody wpływania na dobry klimat negocjacji
- Wywieranie wpływu – prawa i podstawowe techniki perswazji
VII. Przygotowania do negocjacji we własnym projekcie 
- Poznanie stanowisk i interesów członków zespołu
- Prezentacja własnych stanowisk i interesów
- Utrzymywanie klimatu dialogu
- Wdrożenie efektów debaty
VIII. Podsumowanie warsztatów negocjacyjnych
Metodologia:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
1.    Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami. 
2.    Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania. 
3.    Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Literatura szkoleniowa:
•    Lax D. ,Sebenius J., Negocjacje w trzech wymiarach, MT Biznes, Luty 2010. 
•    Bureš I. ,Złote zasady negocjacji, One Press, Wydawnictwo Helion , Maj 2006
•    Camp J., Wychodząc od NIE. Negocjacje dla twardzieli takich jak Ty, One Press, Wydawnictwo Helion , Grudzień 2008
•    Fisher R. , Shapiro D., Emocje w negocjacjach. Jak je wykorzystać nie tylko w biznesie, Czarna Owca, Marzec 2009.
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu. 
Każde szkolenie trwa 2 dni. 
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty. 
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia:

						






