BUDOWANIE EFEKTYWNEGO ZESPOŁU
Założenia szkolenia:
•    rozwój kompetencji niezbędnych do kierowania grupą
•    budowanie własnego korzystnego wizerunku jako osoby zarządzającej oraz odpowiedzialnej za stworzenie efektywnej grupy
•    rozwijanie kompetencji menedżerskich i umiejętności interpersonalnych
•    podniesienie efektywności pracy grupy pracowników oraz poziomu ich motywacji  
•    doskonalenie reguł efektywnej komunikacji z zarządzaną grupą
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    nabycie kompetencji przydatnych w kierowaniu zespołem
•    zwiększenie wydajności pracy grupy oraz skuteczności zarządzania grupą
•    stworzenie warunków podnoszących efektywność pracy zespołowej – efekt synergii 
•    wprowadzenie narzędzi zwiększających kompetencje interpersonalne zespołu 
•    rozwój umiejętności współpracy w grupie - zespole 
•    wprowadzenie i rozwój zasad efektywnej komunikacji z zarządzaną grupą
Dla kogo?
Szkolenie przeznaczone jest dla grup składających się z zespołów pracowniczych i ich kierowników. Szczególnie praktyczne jest dla grup zadaniowych (np. zespołów projektowych), które muszą tworzyć i realizować reguły i metody pracy.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
1. Budowanie zespołu
» Proces grupowy. Jakie procesy psychologiczno-socjologiczne zachodzą w grupie i co z tego wynika dla menedżera?
» Czym kierować się dobierając ludzi do zespołu?
» Cechy efektywnych zespołów 
» Rodzaje zachowań w zespole
» Komunikacja w zespole
2. Zarządzanie zespołem
» W jaki sposób zarządzać kompetencjami pracowników?
» Jak wyznaczać zadania, cele - ilościowe i jakościowe ?
» Planowanie zadań
» Jak organizować pracę?
» Jak kontrolować, żeby nie czuć dyskomfortu?
» Jak koordynować to, co sami zaplanują?
» Jak być autorytetem?
» "Ludzka twarz" czy "twarda ręka" szefa?
» Pułapki zarządzania
» Coaching - cechy i umiejętności dobrego coacha
» Coaching - zasady udzielania Feedback
» Narzędzia i Techniki w pracy zespołowej
3. Motywowanie zespołu
» Teorie motywowania
» Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna pracownika
» Nowe narzędzia motywacyjne
» Konstruktywna pochwała i konstruktywna krytyka
» Znaczenie świętowania sukcesu
» Fakty i mity dotyczące nagradzania pracowników
4. Trudne momenty w pracy zespołu
» Jak przekazywać niepopularne decyzje i wydawać polecenia?
» Jak dyscyplinować pracowników?
» Jak radzić sobie z narzekaniem i brakiem entuzjazmu w zespole?
» Menedżer w obliczu konfliktu między pracownikami
Metodologia:
Szkolenie jest prowadzone metodami interaktywnymi. Taka forma nauki gwarantuje aktywne uczestnictwo i umożliwia praktyczne zastosowanie zdobywanej wiedzy poprzez ćwiczenie nowych, konkretnych umiejętności już w trakcie warsztatu. Stosujemy się do zasad efektywnego uczenia się dorosłych, według Cyklu Kolba (doświadczenie - refleksja - teoria - planowanie). Grupa liczy od 8 do 12 osób, co pozwala każdemu z uczestników aktywnie brać udział w proponowanych : grach symulacyjnych, analizach przypadków, dramie (scenkach sytuacyjnych), a także jest szansą na prawdziwą wymianę doświadczeń.
W czasie szkolenia stosujemy następujące metody:
•    Ćwiczenia indywidualne i zespołowe 
•    Analiza studiów przypadku 
•    Analiza odgrywanych scenek i krótkich pokazów filmowych 
•    Gry 
•    Interaktywny wykład 
•    Dyskusje w grupach
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu. 
Każde szkolenie trwa 2 dni. 
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty. 
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla uczestników szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia:

						






