Asertywność

Założenia szkolenia:
•    Nabycie umiejętności asertywnego reagowania w sytuacjach trudnych, w oparciu o kontrolę własnych stanów emocjonalnych i świadome kształtowanie relacji z otoczeniem
•    Poznanie praw asertywności, oraz przetrenowanie sytuacji związanych z asertywnością
•    Poznanie zasad skutecznej komunikacji interpersonalnej
•    Poznanie zasad budowania skutecznej informacji zwrotnej
•    Rozwijanie umiejętności interpersonalnych

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    Nabycie umiejętności wyrażania własnych myśli, potrzeb, emocji
•    Nabycie pewności siebie, wzmocnienie siebie
•    Utwierdzenie się w poczuciu własnej wartości
•    Poprawa komunikacji międzyludzkiej
•    Umiejętne wytyczenie i obrona własnych granic
•    Umiejętność w nazywaniu i rozpoznawaniu własnych emocji i emocji innych ludzi
•    Umiejętność pogodzenia własnych i cudzych potrzeb
•    Stanowcze domaganie się własnych praw i respektowanie praw innych
•    Nabycie szacunku do własnej osoby, innych ludzi i świata

Dla kogo?:
Szkolenie przeznaczone dla menadżerów, kierowników wszystkich szczebli oraz wszystkich osób, które w życiu zawodowym i prywatnym chcą być bardziej pewne siebie, poprawić kontakty z ludźmi, lepiej radzić sobie z krytyką i odmową. Szkolenie skierowane jest w szczególności, do osób, które chcą rozwinąć swoje zdolności komunikacyjne oparte na zachowaniach asertywnych, zwiększyć swoją skuteczność dzięki umiejętności wyrażania swoich opinii, poglądów, pragnień i uczuć w bezpośredni sposób.

Cena szkolenia:

Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:

1. Podstawy zachowań asertywnych
Asertywność to zespół zachowań danego człowieka, za pomocą, których może on wyrażać uczucia, życzenia, opinie oraz dbać o swoje prawa i interesy w sposób bezpośredni, stanowczy i uczciwy, a jednocześnie respektujący uczucia, postawy, życzenia, opinie i prawa innych osób. Człowiek zachowujący się asertywnie potrafi ujawniać uczucia zarówno pozytywne, jak i negatywne, np. gniew, strach, zaangażowanie, nadzieję, rozpacz, radość, oburzenie, zakłopotanie, entuzjazm itd., w sposób, który nie narusza praw innych osób
Zagadnienia:
- Poznanie własnej mapy asertywności, czyli, w jakich obszarach osoba jest asertywna, a w jakich powinna pracować nad postawą asertywną
- Rozróżnianie zachowań asertywnych od agresywnych i uległych
- Poznanie praw asertywnych
2. Asertywne radzenie sobie z krytyką
Większość osób ma problem z przyjmowaniem błędów i wyrażaniem krytyki Uczestnicy szkolenia nauczą się jak dawać informację zwrotne, aby były one motywujące, a także radzić sobie z krytyką innych osób
Zagadnienia:
- Asertywne wyrażanie krytyki. Komunikaty typu „ja” i udzielanie informacji zwrotnych, oraz radzenie sobie z krytyką m.in. wyrażanie sprzeciwu, odkrywanie aluzji
3. Asertywne wyrażanie próśb
Asertywne wyrażanie próśb nastawione jest zarówno na skuteczną realizację zamierzeń, jak i na obronę przed ewentualnymi próbami naruszenia godności osobistej
Zagadnienia:
- Model asertywnego wyrażania próśb
4. Asertywna odmowa
Asertywna odmowa to stwierdzenie stanowcze, bezpośrednie, czytelne i uczciwe
Zagadnienia:
- Model asertywnej odmowy
- Techniki wspomagające asertywną odmowę, m.in. technika zdartej płyty
5. Budowanie poczucia własnej wartości
Wysokie poczucie własnej wartości ułatwia radzenie sobie w sytuacjach trudnych. Zdecydowanie łatwiej zachowywać się asertywnie osobą, które mają adekwatne poczucie własnej wartości. Osoby, które nie są pewne siebie mają tendencję do zachowań uległych, bądź agresywnych (w myśl zasady lepiej atakować niż być atakowanym)
Zagadnienia:
- Moje mocne i słaby strony – ćwiczenia podwyższające samoświadomość
- Kotwice, jako sposób docierania do wewnętrznych zasobów
- Określenie postawy życiowej, czyli jak odczuwam sam siebie i siebie w stosunku do innych, jak widzę siebie i innych, jak oceniam siebie i innych

Metodologia:
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o Cykl Kolba.
Każde z poruszanych tematów w trakcie szkolenia zagadnień zawiera trzy elementy:
Edukacyjny – zapoznanie uczestników z podstawami wiedzy z danego zakresu,
Warsztatowy – uczestnicy ćwicząc rozwijają swoje umiejętności i kompetencje,
Praktyczny – uczestnicy wspólnie omawiają sposoby zastosowania omawianych zagadnień w pracy zawodowej.
Stosowane metody podczas szkolenia:
•    mini wykład
•    dyskusje grupowe
•    zadania grupowe
•    praca w parach
•    studium przypadku
•    prezentacje
•    odgrywanie ról
•    symulacje

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: